“Čaša blagoslovna koju blagoslivljamo nije li zajedništvo Krvi Kristove? Kruh koji lomimo nije li zajedništvo tijela kristova?” (IKor 10, 16-17).
Euharistija je, dakle, temeljito otajstvo zajedništva. Poznajemo različite tipove zajedništva. Ono između zaručnika koji tvore jedno samo tijelo sigurno je vrlo duboko zajedništvo. I zajedništvo između majke i djeteta koje nosi u utrobi stvarno je vrlo veliko. Ali ni u jednom od tih slučajeva zajedništvo ne dostiže svoj vrhunac, jer svatko ostaje sam za sebe, odijeljen od drugoga, nema fuzije. Da bi živjelo, dijete se mora odvojiti od majke, iz nje izići; ako ostaje s njome, u njezinoj utrobi, umire.
Dublje je zajedništvo ono između nas i hrane koju jedemo, jer to postaje meso našega mesa i krv naše krvi. Čuo sam majke kako govore svome malom stvorenju, dok su ga pritiskale uz grudi i ljubile: “Toliko te volim da bih te pojela!” Istina je da jelo nije živa i razumna osoba s kojom možemo međusobno izmjenjivati misli i osjećaje, ali pretpostavimo, za trenutak, kad bi jelo bilo živo i razumno, ne čini li vam se da bi se onda napokon imalo savršeno zajedništvo? To se događa u uharistiskom zajedništvu. U Evanđeoskom ulomku Isus kaže: “Ja sam kruh živi koji je s neba sišao. Tko bude jeo od ovoga kruha, živjet će uvijeke. Kruh koji ću ja dati tijelo je moje – za život svijeta.” Tu jelo nije neka obična stvar, nego živa osoba. U tom slučaju postoji najintimnije, iako najmisterioznije od svih zajedništava.
Nastojmo to malo produbiti. Gledajmo što se događa u prirodi, na području prehrane. Životno je načelo da jači asimilira nejačega. Na primjer, vegetacijski je, biljka, da asimilira minerale, tj. soli, vodu itd.; penjući se na više, životinjski je da asimilira vegetacijski, vol koji se hrani travom, ne obrnuto.
Kad se taj zakon prenese u odnose između čovjeka i Krista, što se događa? I tu je životno načelo da jači asimilira nejačega. Drugim riječima, Krist asimilira sebi nas, a ne mi njega sebi. To znači da se mi pretvaramo u njega, a ne on u nas. Neki je famozni ateistički materijalist rekao: “Čovjek je ono što jede.” Nije ni znao da je izrekao izvrsnu definiciju Euharistije. Zahvaljujući njoj, čovjek postaje uistinu ono što jede, tj. tijelo Kristovo!….